Pagina's

donderdag 19 april 2012

Koninginnedag rozetje (vervolg)

Haak voor het vlaggen lint 32 l in het blauw. Gebruik de twee laatste l als keer l en haak daarna nog 29 st in het blauw. Haak daarna 2 l in het wit en haak nog een keer 29 st in het wit. Herhaal dit in het rood. Dus 2 l als 1e st en daarna 29 st.
Hecht af en bevestig het vlaggen lintje aan de achterkant van het rozetje.
Haak 50 l in oranje, doe dit twee maal. Voor twee losse lintjes.
Haal 1 oranje lintje door het gaatje in het rozetje en strik de andere daar doorheen. Tot slot kun je aan de achterkant een brochespeld bevestigen en je bent klaar voor Koninginnedag

4 opmerkingen:

  1. Hallo,

    Ik heb ook zo'n lintje gehaakt in het oranje, maar bij mij gaat hij zo krullen. Het moet ook onder een broche van rood,wit,blauw maar vind het nog niet heel erg leuk. Heb je een oplossing zodat het niet gaat krullen maar recht blijft.

    Groet, Agnes

    www.mijntijdverdrijf.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals je kunt zien op de laatste foto krult hij bij mij ook een klein beetje op. Misschien heb je het te strak gehaakt waardoor het erger opkrult? Als je strak haakt helpt het soms een iets dikkere haaknaald te gebruiken. Ik hoop dat je er wat aan hebt?

      Verwijderen
  2. Hoi!
    Wat een leuke broche! ook super leuk voor alle Hollandse sportactiviteiten (EK, olympische spelen) ik heb hem "gepind"! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Kris,

    Jij bedankt voor het pinnen! Inderdaad is hij ook leuk voor andere hollandse activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen